Mijn favorieten

Terug naar de resultaten
Koop / huur
Amperestraat 3 in Landgraaf 6372 BB

Amperestraat 3

6372 BB Landgraaf
Vraagprijs € 1.385.000,- k.k. Huurprijs € 7.292,- p.m. Beschikbaar

Omschrijving

TE KOOP

BEDRIJFSCOMPLEX IN GEHEEL VERHUURDE STAAT 

AANTREKKELIJK GESITUEERD BINNEN BEDRIJVENTERREIN STRIJTHAGEN

GELEGEN NABIJ DE KERN VAN SCHAESBERG (GEMEENTE LANDGRAAF)

UITSTEKEND BEREIKBAAR VIA DE BUITENRING

...
Lees meer

Kenmerken

Soort Object Bedrijfsruimte Totale vloeroppervlakte 4182 m² In units vanaf 2336 m²
Lees meer

Omschrijving

TE KOOP

BEDRIJFSCOMPLEX IN GEHEEL VERHUURDE STAAT 

AANTREKKELIJK GESITUEERD BINNEN BEDRIJVENTERREIN STRIJTHAGEN

GELEGEN NABIJ DE KERN VAN SCHAESBERG (GEMEENTE LANDGRAAF)

UITSTEKEND BEREIKBAAR VIA DE BUITENRING PARKSTAD 

 

VANAF 01-07-2024 KAN BINNEN HET COMPLEX OOKL CA. 2.250 M² BEDRIJFSRUIMTE WORDEN GEHUURD!


Binnen bedrijventerrein Strijthagen in Schaesberg (gemeente Landgraaf) wordt op goede stand een bedrijfsverzamelcomplex als belegging te koop aangeboden c.q. is ruimte voor (ver)huur beschikbaar.

Het aantrekkelijk gesitueerde complex omvat in totaal 4.167 m² VVO, verdeeld over drie aaneengesloten bouwdelen. Het geheel is hierbij gesitueerd op een tweetal percelen ter grootte van in totaal 8.740 m². Gelet op de ligging, bestemming, inrichting van de opstallen en directe omgeving, is het complex vooral geschikt voor goederen- annex bulkopslag, mede gelet op de aantrekkelijke situering nabij diverse uitvals- en snelwegen, waaronder de Ringweg Parkstad.

Een deel van de ruimte is nog in gebruik door verkoper. Vanaf 01 juli 2024 komt deze ruimte echter vrij, waardoor er plaats is voor een nieuwe huurder. Om de belegging te optimaliseren is verkoper bereid om tot 01-04-2025 een huurgarantie voor dit deel af te geven. De overige ruimtes zijn verhuurd aan een tweetal partijen. Beide contracten expireren op het einde van Q3-2027. Aankoop door een eigenaar - gebruiker, die tevens wenst te investeren in commercieel vastgoed, vormt zodoende een aantrekkelijke en goede optie.

De opstallen zijn tussentijds deels voorzien van enige upgrading, maar oorspronkelijk in 1978 in gebruik genomen en zodoende inmiddels circa 46 jaar oud. Herontwikkeling van de locatie vormt binnen een redelijke tijdspanne dan ook een aannemelijke optie, waardoor deze propositie ook zeer aantrekkelijk is voor ontwikkelaars.

Situering, omgeving en bereikbaarheid

Het complex is op goede stand gelegen binnen bedrijventerrein Strijthagen, nabij de kern van Schaesberg. Dit stadsdeel maakt op haar beurt deel uit van de gemeente Landgraaf, die onderdeel is van de regio Parkstad (ca. 250.000 inwoners), waarvan buurgemeente Heerlen de kern vormt.

De directe omgeving wordt vooral gekenmerkt door de aanwezigheid van allerhande ondernemingen variërend van handel tot productie en/of opslag. Qua bebouwing is overwegend sprake van objecten uit de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw, waarnaast deels ook herontwikkeling, transformatie of revitalisatie zichtbaar is.

De locatie is per (vracht)wagen zeer goed bereikbaar middels doorgaande wegen, die rechtstreeks in contact staan met de Buitenring Parkstad (< 4 minuten rijden). Deze dubbelbaans snelweg staat in directe verbinding met snelwegen in de richting van Maastricht, Aken - Keulen (D), Antwerpen - Brussel (B) en Eindhoven.

Busverbindingen kennen halteplaatsen in de directe omgeving en het NS-station van Schaesberg – Landgraaf is op loopafstand gesitueerd.

Indeling en voorzieningen

Onderhavig bedrijfscomplex is volgens BAG-viewer in 1978 in gebruik genomen en omvat conform een NEN-meetrapportage in totaal 4.167 m² VVO, verdeeld over een drietal units / bouwdelen.

Unit 1 omvat ca. 1.112 m² bedrijfsruimte die voorzien is van een gemiddelde hoogte van ca. 4.90 m¹. Deze ruimte is bereikbaar d.m.v. een aan de voorzijde van het complex gesitueerde overheadpoort. Noemenswaardig is de aanwezigheid van lichtkoepels in het dak, evenals een royale vrije overspanning ter grootte van ca. 19.5 m¹, die de gebruiksmogelijkheden hierdoor optimaliseert. Tevens voorziet dit deel in functioneel afgewerkte en ingerichte kantoor- & secundaire ruimtes, verdeeld over begane grond (ca. 170 m² VVO) en eerste verdieping (ca. 79 m² VVO).

Unit 2 omvat ca. 2.266 m² VVO bedrijfsruimte op begane grond, alsmede een vliering ter grootte van ca.70 m² VVO. Er is sprake van een zadeldak, waarbij de zijgevels een hoogte kennen vanaf ca. 4.80 m¹ en een nokhoogte van ca. 8.30 m¹. Deze ruimte voorziet in meerdere overheadpoorten, evenals lichtstraten. De vrije overspanning is majeur (ruim 36 m¹).

Aan de achterzijde van het complex zijn twee aaneengesloten bedrijfsunits gesitueerd (‘Unit 3’). Deel één omvat ca. 230 m² VVO en kent een hoogte van 4.30 m¹, terwijl het aangrenzende deel voorziet in een oppervlakte van afgerond 240 m² VVO, gekoppeld aan een hoogte van 14.90 m¹! Het eerste deel is bereikbaar middels een zelfstandige overheadpoort.

Er is overwegend sprake van eenvoudige systeembouw die deels geïsoleerd is. Het complex voorziet hierbij in een bedrijfsvloer, staalconstructie, borstwering, gevel- en dakbeplating. Het bitumendakleer is conform opgave in de zomer van 2023 geheel vervangen. De elektracapaciteit bedraagt conform opgave van Inter Land Trucking B.V. (unit 1) 3 x 80 Ampère en voor unit 2 en 3 tezamen eveneens 3 x 80 Ampère. Er is dus sprake van twee separate aansluitingen.

Het buitenterrein is vrijwel geheel verhard (overwegend asfalt), maar voorziet ook in enige groenfaciliteit en afsluitbare toegangspoorten en hekwerken.

Kadastrale gegevens

Het complex is gesitueerd op twee percelen die kadastraal bekend staan als gemeente Landgraaf, sectie C, nummers 189 en 190, ter grootte van respectievelijk 3.075 m² en 5.665 m², in totaal aldus 8.740 m². De breedte van het perceel bedraagt hierbij ca. 82 m¹ en de diepte ongeveer 106 m¹ (beiden bij benadering vastgesteld).

Het formele eigendom behoort toe aan Rockmart Holding B.V..

In de voormalige leveringsakte, die op verzoek beschikbaar kan worden gesteld, staan enkele zaken benoemd die voor een koper allicht van belang zouden kunnen zijn, waaronder

* Mijnschade => in de overdracht is mede begrepen overdracht door de verkoper aan de koper van alle eventuele rechten en vorderingen van
  verkoper tegen de eigenaar van enige steenkolenmijn of tegen eventuele anderen ter zake van mijnschade in welke vorm of van
  welke aard ook, voor zover deze betrekking hebben op het verkochte;
* in geval koper een bedrijfswoning zou willen realiseren, dan is naast het verkrijgen van een ‘(omgevings)vergunning’, ook een nabetaling aan
  de gemeente verschuldigd;
* de afwatering van de gemeenteriolen van het te verkopen (voormalige) terrein dient te geschieden via een gescheiden rioolstelsel.

Koper dient zelf bij de gemeente te toetsen in hoeverre deze elementen nog van belang zijn!

Bijzonderheid

Binnen BAG-viewer en op de kadastrale kaart wordt huisnummer 3A en 3B benoemd. Binnen de kadastrale leggers en in de leveringsakte is evenwel sprake van huisnummer 3 en 3A. Uitgangspunt vormt de levering van bovengenoemde percelen met bijbehorende opstallen.

Bestemming

Onderhavig complex maakt deel uit van het bestemmingsplan ‘Bedrijventerrein Strijthagen’. De vigerende enkelbestemming luidt ‘Bedrijventerrein’, met als functieaanduiding bedrijf tot en met categorie 3.2. De maximale bouwhoogte bedraagt (in de basis) 10 meter, met een bebouwingspercentage van maximaal 70%. Meer info kan verkregen worden middels 'ruimtelijkeplannen.nl’ of bij de gemeente Landgraaf.

Huurders

Unit 1 en 3 zijn verhuurd aan een tweetal huurders, die beiden een doorlopende verbintenis hebben tot en met Q3-2027, te weten :

- Inter Land Trucking B.V. (ILT), die haar intrek heeft genomen in unit 1.

- Parkstad Moving Company (PMC), gesitueerd in unit 3. De vigerende bruto huurstroom op jaarbasis van deze huurders tezamen bedraagt
  afgerond € 72.100,=. Naast de huur betaald PMC een vaste bijdrage voor de levering van energie. ILT heeft eigen contracten afgesloten
  voor de levering van bijvoorbeeld elektra.

Meer informatie over de huurders en of de overeengekomen huuruitgangspunten kunnen bij concrete interesse voor aankoop beschikbaar worden gesteld, na ondertekening en afgifte van een geheimhoudingsverklaring (op te vragen bij de verkopend makelaar).

Unit 2 is tot 01 juli 2024 nog in gebruik door verkoper. Om de propositie voor koper te optimaliseren is verkoper bereid om voor dit deel een huurgarantie af te geven tot uiterlijk 01-04-2025. Mocht een nieuwe huurder tussentijds diens intrek nemen, dan vervalt de garantie vanaf dat moment.

Online dataroom

Na ondertekening van een geheimhoudingsverklaring zijn de volgende documenten beschikbaar :
- NEN-2580 meting van het complex (metrages inclusief indelingstekeningen)
- kadastrale data => eigendomsbewijs, kadastrale kaart en leveringsakte
- vigerende WOZ-beschikking (eigenaarsdeel)
- afrekening Essent Ampèrestraat 3A
- data huurders, waaronder de vigerende huurovereenkomsten en facturen / actuele huuropbrengst.

Prijsstelling

Koopprijs: € 1.385.000,= kosten koper (BTW is aangaande de verkoop niet van toepassing).

Huuruitgangspunten

vraaghuur: € 87.500,= per jaar c.q. € 7.292,= per maand exclusief BTW sec voor Unit 2, inclusief gebruik van een deel van het naastgelegen
  buitenterrein (meer info op aanvraag).
* huurbetaling: per maand vooraf te voldoen.
* indexering: jaarlijks voor het eerst 1 jaar na huuringang op reguliere wijze.
* BTW: 21% opslag is van toepassing over de verhuur.
* services: huurder dient zelf contracten af te sluiten voor de levering van elektra, (gas => eventueel / onder voorbehoud) en water. Verder is
  sprake van een bijdrage voor zaken zoals terreinonderhoud. Met de (toekomstig) eigenaar kunnen hiertoe in samenspraak zaken worden
  afgestemd en ingericht.
  NB : de levering van elektra en water voor unit 3, komt voort uit de aansluiting van unit 2. De huurder betaald hiervoor een vast bedrag
  (meer info op aanvraag), dat tussen beide huurders dan verrekend dient te worden.
* opleverniveau: huidige staat, doch zaken zijn bespreekbaar.
* huurtermijn: vanaf 2 jaar, doch in beginsel niet langer dan Q3-2027 (meer info op aanvraag).
* opzegtermijn: tenminste 6 maanden voor enig expiratiemoment.
* zekerheidsstelling: 3 maanden betalingsverplichting (huur + BTW + services => bankgarantie of waarborgsom).
* contract: standaard ROZ-contract model kantoor- / bedrijfsruimte 2015 inclusief algemene bepalingen.

Voor beide situaties geldt dat
* beschikbaarheid:      - als belegging per direct;
                                    - unit 2 per 01 juli 2024.
EPA:  indien van toepassing zal de eigenaar een geldig EPA-label beschikbaar stellen (meer informatie op aanvraag).    
voorbehoud:  er is te allen tijde sprake van een voorbehoud goedkeuring eigenaresse.

Bijzonderheden

notaris : 

door koper te benoemen in geval van verkoop / aankoop.
 

zekerheidsstelling : 

waarborgsom of bankgarantie ter grootte van 10% van de koopsom dient door koper binnen twee weken na het bereiken van overeenstemming bij de desbetreffende notaris te worden gedeponeerd.

belastingen : 


in 2023 bedroeg de WOZ-waarde conform opgave € 1.059.000,=. Op basis van de tariefstelling binnen de gemeente Landgraaf in 2024, bedraagt de bijdrage onroerende zaak belasting (eigenaarsdeel) zodoende € 3.673,14 (0,346850%), de rioolheffing € 219,40 (2 x € 109,70) en omvatten de waterschapslasten € 280,64 (0,0265%). NB : bijstelling van de WOZ-waarde in 2024 kan niet worden uitgesloten.         


oplevering : 

het complex wordt verkocht en geleverd ‘as-is, where is’, dat wil zeggen in de staat
ten tijde van de levering met alle aan het object verbonden rechten en plichten, alsmede eventuele zichtbare en onzichtbare gebreken en zonder garantie van enige soort, waaronder die met betrekking tot technische, bouwkundige, juridische, fiscale, milieukundige en of commerciële aspecten aangaande het verkochte. Er worden door verkoper zodoende geen garanties afgegeven. Dit houdt onder meer dus ook in dat koper na de aankoop en levering van de onroerende zaak geen beroep meer kan doen op non-conformiteit en/of dwaling.

onderzoek : 

koper is gerechtigd om voor eigen rekening (een bouwkundige) keuring(en) te (laten) v
errichten dan wel andere adviseurs te raadplegen teneinde een goed inzicht te verkrijgen over de staat van het complex. Volledigheidshalve wordt benoemd dat het verkoper niet bekend is, dat het complex elementen zoals asbest, vervuiling of bijvoorbeeld ondergrondse tanks omvat. Hiertoe worden evenwel geen garanties afgegeven. Wel wordt kenbaar gemaakt dat het complex twee bovengrondse opslagtanks omvat, waarvan er één tot het eigendom behoort van verkoper (één tank is van een huurder). De tank van verkoper is niet meer in gebruik en conform opgave leeg gemaakt. Meer data is evenwel niet beschikbaar. Verkoper zal een preventief bodemonderzoek laten uitvoeren om zicht te krijgen op de actuele bodemgesteldheid. Onderhavig onderzoek zal beschikbaar worden gesteld aan kandidaat-kopers.

voorbehoud : 

er is bij verkoop te allen tijde sprake van een voorbehoud goedkeuring door
(de directie / aandeelhouders) van verkoper.
 
Overdracht Status Beschikbaar Vraagprijs € 1.385.000,- kosten koper Huurprijs € 7.292,- per maand Aanvaarding in overleg BTW van toepassing ja Bouwvorm Bouwvorm Bestaande bouw Bouwjaar 1978 Oppervlakte en inhoud Perceeloppervlakte 8740 m² Indeling Soort Object Bedrijfsruimte Totale vloeroppervlakte 4182 m² Vrije hoogte 800 cm Parkeergelegenheid Parkeerpl. niet overdekt 20 parkeerplaats(en) Diversen In units vanaf 2336 m² Woonruimte Geen woonruimte aanwezig
Hoofdfunctie
Bedrijfsruimte
Voorzieningen
Lichtstraten, overheaddeuren, krachtstroom, betonvloer, toilet, pantry
Logistieke functie
Ja
Oppervlakte
4167 m²
In units vanaf
2336 m²
Vrije hoogte
800 cm
Vrije overspanning
36 m
Kantoorruimte aanwezig
Ja
Oppervlakte
15 m²
Aantal verdiepingen
1
Terrein aanwezig
Ja
Oppervlakte
8740 m²
Route van naar Amperestraat 3, 6372 BB Landgraaf

Brochure

Gebruik het onderstaande formulier om de brochure van dit object te downloaden.
Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring

Contact

Gebruik het onderstaande formulier om contact met ons op te nemen.
Bedrijfsgegevens
Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring